Metode pentru un somn odihnitor

Reglati-va mediul

Ganditi-va la camerele in care dormiti si unde va petreceti ultima ora inainte de culcare. Puneti luminile mai jos daca puteti si poate ascultati o muzica blanda la un volum mai mic. Temperatura poate fi importanta si: in timpul noptii este recomandat ca mediul nostru de somn sa fie mai rece, dar cu siguranta imi place sa incep noaptea la cald!

Setati-va alarmele

Setarea unei alarme care sa va trezeasca dimineata nu este doar pentru maine: va poate ajuta si in aceasta seara. Prin setarea unei alarme, va puteti relaxa in cunoasterea faptului ca nu veti dormi. Daca sunteti un surfer cu buton de amanare, luati in considerare mutarea ceasului de alarma din brate, astfel incat trebuie sa va ridicati din pat pentru a-l opri. Puneti un al doilea ceas cu alarma in alta camera sau chiar cumparati mai multe ceasuri de alarma daca trebuie! Faceti tot ceea ce trebuie sa faceti pentru a fi sigur ca nu veti da peste cap. Am trei alarme de ceas urmate de o alarma telefonica in camera alaturata. Adaugati la acestea o sotie care devine (in mod justificativ) infioratoare daca toti pleaca, iar asta functioneaza bine pentru mine …

Scrie lucrurile

Inainte de a va stabili, ca parte a ritualului dvs. de culcare, va sugerez sa aveti un blocnotes si un stilou la indemana. Faceti o ultima „scurgere de creier” inainte de a va culca. Noteaza-ti tot ce-ti apare in minte: ganduri ramase, idei, lucruri pe care vrei sa le amintesti. Consider ca asta ma relaxeaza pentru ca nu trebuie sa-mi fac griji sa le uit. Puteti pune notepad-ul langa patul dvs. in cazul in care doriti sa adaugati articole de ultim moment sau chiar sa notati ceva in timpul noptii (nu este o optiune pentru mine, de obicei dorm in noaptea asta).

Incercati un exercitiu de mindfulness

Unul dintre lucrurile pe care le-am invatat este valoarea atentiei. Exista cateva exercitii simple potrivite ideal pentru culcare in pat. Nu le folosesc in fiecare seara, dar daca ajung in pat simtind ca nu sunt inca relaxat sau stabilit, folosesc un exercitiu de meditatie „Scanare corporala” sau „Mindfulness of Breath”. „Mindfulness for Dummies” este o carte buna pentru a incepe daca nu cunosti aceste tehnici. Sau exista o multime de resurse gratuite online.