Cum sa avem parte de un somn odihnitor

Setati o ora de culcare constanta

Decideti ora de culcare si ramaneti la ea. Mergi la culcare in acelasi timp in fiecare seara deoarece permite corpului tau sa intre intr-o rutina si ii permite sa stie la ce sa se astepte si cand. La ce ora trebuie sa te duci la culcare? Simplu: faceti matematica. Decide cate ore trebuie sa dormi si scade-l din momentul in care vrei sa te ridici. Nu faceti compromisuri. Am nevoie de 7 ore de somn si incerc sa ma ridic la 5 dimineata. Asa ca am scopul de a fi in pat in jurul orei 9.45 pm.

Dezvoltati un ritual de culcare

Sunt un mare credincios in ritualuri (uneori numite „rutine”, dar asta le face sa sune mai putin interesante sau mai importante). Incepeti sa faceti aceleasi lucruri in acelasi mod in aceeasi ordine inainte de a va culca. Acest lucru ofera creierului tau mai putine decizii; incercati sa va relaxati gandurile, nu sa le complicati. Includeti anumite activitati relaxante, cum ar fi o lectura usoara, o plimbare blanda sau o baie relaxanta. Ritualul meu de culcare predefinit ma ajuta cu siguranta sa ma stabilesc mai bine.

Impunem o interzicere a ecranului de o ora

Incerc sa opresc toate ecranele pana la 20.45 pm (am setat o alarma pe smartwatch-ul meu pentru a-mi reaminti.) Se pare ca lumina de pe un ecran de pe un televizor, computer, tableta, telefon sau e-reader luminat „face lucrurile” creierului tau. . Nu pretind ca am inteles aceste efecte, dar oprirea ecranelor mele devreme a facut cu siguranta o diferenta pentru mine. Fac o exceptie pentru Kindle-ul meu, deoarece are un afisaj de cerneala electronica neiluminat, care pare sa nu creeze probleme.