Cum sa ai un somn de calitate

Ne petrecem pana la o treime din vietile noastre dormind (sau incercand sa dormim) si totusi 35% dintre adulti spun ca sufera de insomnie sau alte probleme de somn. De buna calitate, somnul este unul dintre cei trei piloni ai sanatatii sanatoase, impreuna cu o dieta echilibrata si exercitii regulate.

Cercetarile au aratat ca cei carea au un somn de calitate sunt semnificativ mai productivi, cu tensiune arteriala mai scazuta si un sistem imunitar mai puternic. Este suficient sa spunem ca corpul uman poate trai mai mult fara hrana decat fara somn.

Iata cateva sfaturi ca sa ai un somn de calitate:

1.  Poti sa fii activ in timpul zilei, dar trebuie sa eviti exercitiile pe timp de noapte
Incearca sa inchei noaptea cu o activitate calmanta cum ar fi cititul, crosetatul sau coloratul.

2. Trebuie sa evitati cofeina si alcoolul
Expertii spun ca ar trebui sa evitati cofeina cu sase ore inainte de culcare si asta include ciocolata. Si, desigur, ei, de asemenea, ne sfatuiesc sa nu bem alcool.

3. Mancati alimente care provoaca somn (cu moderatie)
Consumul unor alimente grele dupa ora 20:00 este un ucigas de somn. Mancarea puternic sarata sau picanta ma face sa ma arunc in apa la ora 3:00. Daca va este foame inainte de culcare, exista alimente care ajuta la promovarea unui somn bun: nuci, popcorn, banane sau ovaz.

4.Puteti dezactiva iPad-urile, iPhone-urile si tot ce emite o lumina albastra inainte de culcare
Poate este temptant sa verifici telefonul sau sa parcurgi pagina de Facebook chiar inainte de somn, dar lumina albastra din aceste ecrane suprima productia de melatonina si stimuleaza mintea.

5. RespiraTI adanc pentru a va controla nivelul de stres
Incercati acest exercitiu pentru a va incetini ritmul cardiac.

7. Trebuie sa controlati temperatura in dormitor
Temperatura ideala in dormitor este de 16-18 grade Celsius, potrivit expertilor. Utilizati o sticla cu apa fierbinte, daca este necesar.

8. Nu folositi dormitorul ca birou
Inconjurati-va cu lucruri frumoase si tineti-va munca departe de dormitor. Gandeste-te la ceea ce e in dormitorul tau si la energia pe care o emana. Aveti nevoie sa va pastrati facturile de la utilitati intr-o gramada langa pat? Cosul de rufe trebuie sa fie acolo sau puteti sa il mutati in baie sau in hol?

9. Trebuie sa mentineti un program regulat de somn
Daca dormiti in acelasi timp in fiecare noapte si setati alarma pentru aceeasi ora in fiecare dimineata, veti stabiliza ceasul biologic intern, ajutandu-va sa aveti un somn mai regulat si mai neintrerupt. Daca aveti nevoie de o pauza de zi cu zi, ramaneti la 45 de minute sau mai putin.

Nu subestima puterea somnului si incearca sa iti reglezi programul si sa ai un somn de calitate. Eu am incercat aceste trucuri si functioneaza. Tu cum iti gestionezi somnul?